Icaros

1
Es haben sich energetische Umstände ergeben, die es erfordern, die nachfolgenden beiden Icaros öffentlich zu machen & sie somit zur Verfügung zu stellen für alle Herzen, die sich davon angesprochen fühlen.

Da die Icaros auf englisch sind, sind es auch die Komentare; es handelt sich aber um sehr einfaches Englisch und sollte keine Probleme bereiten.

Eine Vorbemerkung:
Es ist zwar nicht erforderlich - aber hilfreich - mit der Idee der Absicht & dem Konzept des Montagepunktes vertraut zu sein.
Wir bezeichnen die Absicht als das Unbeschreibliche, den Geist, das Abstrakte, das Brahman, das Nagual, ....
welches Etiket wir da drauf bappen, spielt keine Rolle — was eine Rolle spielt, ist Folgendes:
Im Gegensatz zu dem, was die Religionen uns weismachen wollen, bedarf der Geist keiner Anbeter oder Diener; im Gegenteil ist das Abstrakte gerade zu versessen darauf, daß wir ihm befehlen.
In 'Das Feuer von innen' Carlos Castaneda hat geschrieben:.... Es ist eines der erstaunlichsten Dinge, die die neuen Seher herausfanden: daß unser Befehl zum Befehl des Adlers werden kann. ....
Der Imperativ ist die Form, in der das erste Icaro verfaßt ist und ....

aus der Stille heraus ....

wird genau dies daraus: Ein BEFEHL.

Das zweite Icaro ist im Idealfall eine Möglichkeit, den Schub der Erde zu nutzen. Es verbindet den individuellen Montagepunkt mit dem Montagepunkt der Erde* und macht so aus der oder dem Vortragenden ihr Sprachrohr.
*Da die Erde ein Lebewesen ist, hat sie einen Montagepunkt - wie jedes andere Lebewesen auch.

Genug der Vorrede; hier der englische Text:

The Icaro of Space
The first strophe of this Icaro I got in the Nineties, after drinking the first two times on a weekendworkshop; it is called "The Icaro of Space". Space here means not the outer space, but refers to the space that upholds our beeing whilst it surrounds us – the space in which we act, the space in which we are.
This space is permeated by qualities, of which the quality of water includes the ability of washing of all negativity. So here is the first strophe, the strophe belonging to the water:

Wash away my pain.
Wash away all dirt.
Wash away all illness.
Heal me where I'm hurt.

The notes are{and this goes for the rest of the song as well}:
Bild

This strophe is repeated four times and the same applies for the other verses of the hymn.
The second strophe belongs to the quality of space, that is including the ability of purification.
So here is the second strophe, the strophe belonging to the fire:

Purify my heart.
Purify my soul.
Purify my bodies.
Purify it all.

Note: There is only one heart and there is only one soul – only the bodies are many.
Since fire and water are opposite qualities{thesis and antithesis}, there has to be a connection, a bridge or synthesis - which is found in the rainbow, where water and fire work togeather to show us all the colors of the light.
So here is the third strophe, the strophe belonging to the rainbow:
Lighten up my way.
Lighten up my mind.
Lighten up my spirit.
Lead me whilst I'm blind.
"Lighten up" is here mainly used in the sence of "to illuminate" {'brighten with light' also fig.: enlighten}, but as well as there is not only one color in the the rainbow, there is not only one meanig in those words.
As for the last strophe, which is mainly connected to the quality of air{wind}, there is an anomaly. The last line of the strophe is not sung the first three times; the five notes are softly whistled – and sung out loud at the fourth repeat.
The quality of air is including the ability of 'taking away', as it for instance takes the water from the ocean into the sky to build the clouds and make it rain. It also includes the opposite ability of 'bringing' – in this case it brings{to the mind} the totality of the presence of

THE SPIRIT.

That is only spoken once, for there is no other words to come after!

So by sininging this strophe, there is a pause in the first, second and third time, that is representing the very last line.
So here is the last strophe, the strophe belonging to the air:

Take away my doubt.
Take away all fear.
Take away all sadness.

RIGHT NOW YOU ARE HERE!


..................

The Icaro of the Earth
The second icaro I recived on the 6th & 7th of April 2012. It is named "The Icaro of the Earth".
Before going into detail, I'd like to stress the point, that all the information, regarding the first icaro, was recived by me within days, after I was given the second icaro.

Before that happened, the mere words was all I wanted and all I had. So there I was, totaly satisfied singing them, with no need or ambition for any consious understanding.

Getting the information gave me the ability to focus on an intellectual conzept regarding to Earth, Wind, Water and Fire as the four 'ELEMENTS'.

Taking that point of view, there seems to be a lack within the first icaro, for it does not refer to the 'ELEMENT' of Earth.

Even though the space, described as 'Outer Space', does have a solid{earthly} quality, this is not true for the space we live in, for this space is on the surface of the planet, upholded and belonging to that wonderfull creature, Pachamama, mother earth, permanently giving birth to live itself, creating beings at all time.

It is she, that is singing to her human children; it is about her love and compassion for us, her unlimited healing power and her tender, loving care.

In it live on earth is discribed as an garden for us humans, but since there is no grown-ups in this world{at least from my point of view}, it would have been more appropriate, to use the expression 'kindergarden' instead. ;-)

The notes are written below and - apart from the very last line - all verses are sung the same. In the very last line it's only the last bar, repeated three times, but with longer notes.
Bild

So here are the verses of the "The Icaro of the Earth":

Little children filled with sadness,
Filled with anger, filled with pain.
Little children filled with sorrows,
It is time to play again.
You are living in my garden,
Play and lough here and be fine.
In this garden I protect you,
Little children you are mine.
Allways loved you, I take care to
Remove all that made you cry.
I will show you secret pathes,
Even ways so you won't die.
Little children, little children
Little children play again.
Little children, little children
Little children laugh again.
Sing again, dance again, play again.
And I'll spread my wings 'till sun and moon, singing the song of life, dancing the dance of life, becoming life itself, no longer knowing, that I am.

Re: Icaros

3
hab die noten da oben, beispiel 2, mal gespielt^^
auf der gitarre klingt das fast wie n blues-rock riff. das harmonische (musiktheoretische) fundament ist wahrhaft interkulturell. ob bewusst angewendet oder nich.
auch bei icaros sind bestimmte intervalle musik und andere eher geräusch.
nerdkram im grunde aber fand ich jez interessant.
now i am become death, destroyer of worlds.

Re: Icaros

5
Nachtrag: Das Personalpronomen{my,me} im ersten Icaro kann durch "her/his" ersetzt werden, wenn in der Funktion als Heiler(in) für eine(n) Andere(n) gearbeitet wird, oder durch "our", wenn es gemeinsam gesungen wird, oder auch durch "the", wenn die Absicht eher nach außen gerichtet ist.
And I'll spread my wings 'till sun and moon, singing the song of life, dancing the dance of life, becoming life itself, no longer knowing, that I am.

Re: Icaros

6
Mir wurde ein "Mangel an sozialer Kompetenz" bescheinigt, was zumindest auf Internetpräsenz durchaus zutrifft. Mal abgesehen von den Posts hier im Forum, habe ich fast nur im Ur-DF geposted.
Falls sich also wer dazu bereit finden sollte, die beiden Icaros WoAuchImmer/WieAuchImmer zu präsentieren, würde es mir das Herz wärmen.
And I'll spread my wings 'till sun and moon, singing the song of life, dancing the dance of life, becoming life itself, no longer knowing, that I am.

Re: Icaros

10
n19 hat geschrieben:.... so in etwa oder fehlt da ne pause/wiederholung :ohnein: :wink:
Nee, aber da fehlt Text. ;)
Ich hab' mir angewöhnt, ne kleine Pause zwischen den einzelnen Strophen zu machen & manchmal die dritte und{oder nur} die vierte Wiederholung etwas :verwirrt: :nixplan: zu punktuieren; aber das kann ich schlecht erklären.
Ansonsten sehr schön. :knuddel:
And I'll spread my wings 'till sun and moon, singing the song of life, dancing the dance of life, becoming life itself, no longer knowing, that I am.

Re: Icaros

11
ich bin zwar auch nich so superfirm was metrik anbelangt aber ich denke:
aber das kann ich schlecht erklären.
das könnte damit, so rein gefühlsmäßig, zu tun haben, das da wo du ne pause machst, halt das rythmisch passt.
ne melodie hat ja auch ne art versmaß halt und steigerungen die man unterschiedlich betont und sowas.

hab btw mal vor zig jahren aufnahmen von icaros gehört auf so ner cd zu nem buch (luzifers lichtgarten) und die melodie hier hat mich da ganz spontan dran erinnert.
der "stil" ist der gleiche.

im näxten leben studier ich musik^^
now i am become death, destroyer of worlds.

Re: Icaros

12
getintoit hat geschrieben:im näxten leben studier ich musik^^
Sicher, dass du so lange warten willst/sollst/darfst/kannst?

:)
~~ courage ~ compassion ~ connection ~~
~~ ~~ ~~ ~~ vulnerability ~~ ~~ ~~ ~~

~~ ~~ ~~ ~~ Γνῶθι σεαυτόν ~~ ~~ ~~ ~~

Re: Icaros

13
Eulenspiegel, mit den Texten und Wiederholungen raff ichs noch nicht ganz. Wo kommt "The Spirit" (spoken)? Müsste am Ende einer Zeile nicht auch ne kleine Lufthol-Pause hin?

T=Takt
A,B,C,D: Pattern aus Takte 1-4, normale Lautstärke
d: Pattern aus Takt 4, sehr leise Vocals
p: kleine Pause, wohin?

Pattern : Vocals
--Strophe 1--
ABCD Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt.
ABCD Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt.
ABCD Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt.
ABCD Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt.
Pause

--Strophe 2--
ABCD Purify my heart. Purify my soul. Purify my bodies.
ABCD Purify my heart. Purify my soul. Purify my bodies.
ABCD Purify my heart. Purify my soul. Purify my bodies.
ABCD Purify my heart. Purify my soul. Purify my bodies.
Pause

--Strophe 3--
ABCd Lighten up my way. Lighten up my mind. Lighten up my spirit. Lead me whilst I'm blind.
ABCd Lighten up my way. Lighten up my mind. Lighten up my spirit. Lead me whilst I'm blind.
ABCd Lighten up my way. Lighten up my mind. Lighten up my spirit. Lead me whilst I'm blind.
ABCD Lighten up my way. Lighten up my mind. Lighten up my spirit. Lead me whilst I'm blind.
Pause

--Strophe 4--
ABCD Pause 1T. Pause 1T. Pause 1T. Take away my doubt.
ABCD Pause 1T. Pause 1T. Pause 1T. Take away all fear.
ABCD Pause 1T. Pause 1T. Pause 1T. Take away all sadness.
„Hupen Sie, wenn Sie bewaffnet sind!“ (R.A.W)

Re: Icaros

14
getintoit hat geschrieben:das könnte damit, so rein gefühlsmäßig, zu tun haben, das da wo du ne pause machst, halt das rythmisch passt.
ne melodie hat ja auch ne art versmaß halt und steigerungen die man unterschiedlich betont und sowas.
Genau das meinte ich, aber da das nicht immer gleich ist, kann ich da keine "Anweisung" zu geben.
Mein Vorschlag wäre, einfach damit zu spielen ....
.... was ja auch das zweite Icaro fordert. :blacklol:

@ n19: Erstaunlich, wie mißverständlich etwas sein kann, daß sich glasklar anfühlt. :lol:
Überall wo ein Punkt ist{3mal}, kurz Luft holen & am Zeilenende{4.ter Punkt} richtig Luft holen.

--Strophe 1--(4 mal):
ABCD Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt. Päuschen

--Strophe 2--(4 mal):
ABCD Purify my heart. Purify my soul. Purify my bodies. Purify it all. Päuschen

--Strophe 3--(4 mal):
ABCD Lighten up my way. Lighten up my mind. Lighten up my spirit. Lead me whilst I'm blind. Päuschen

--Strophe 4--(3 mal):
ABCp Take away my doubt.Take away all fear.Take away all sadness. .-. .-. .-. .-. .-. .

--Strophe 4--(1 mal):
ABCD Take away my doubt.Take away all fear.Take away all sadness. RIGHT NOW YOU ARE HERE!

Wenn noch Fragen sind immer raus damit! :bow:
:umarm:
And I'll spread my wings 'till sun and moon, singing the song of life, dancing the dance of life, becoming life itself, no longer knowing, that I am.

Re: Icaros

15
okidoki! Jetzt ist es klar.

Und die Betonung? Vermutlich ist die innerhalb einer Zeile gleich, und liegt entweder am Anfang oder Ende vom Satz, also,

so: Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt. Päuschen

oder so: Wash away my pain. Wash away all dirt. Wash away all illness. Heal me where I'm hurt. Päuschen

und könnte dann von Zeile zu Zeile wechseln,
oder von Wiederholung zu Wiederholung innerhalb der Strophe,
oder von Strophe zu Strophe?

An den Stellen mit Vocal-Betonung müsste das Instrument ja etwas stärker gespielt werden. Schon klasse, wie man schriftlich musikalische Vorstellungen austauschen kann :)
„Hupen Sie, wenn Sie bewaffnet sind!“ (R.A.W)

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste

cron